Prowadzenie sklepów internetowych

Mali przedsiębiorcy prowadzący niewielkie sklepy rywalizują z wielkimi marketami, w których można nabywać wszelką gamę towarów. Taka walka jest z góry przegrana, chyba że z pomocą przyjdą władze państwowe. Supermarkety także jednak mają godnego rywala, a takim przeciwnikiem są sklepy internetowe. Sklepy internetowe także można podzielić na wyspecjalizowane oraz na ogólnobranżowe. Ich przewaga nad stacjonarnymi sklepami wynika z tego, że takie sklepy nie potrzebują ogromnych hal, w których składowane są towary. Różnią się one tym, że sprzedaż odbywa się przy użyciu komputerów oraz sieci internetowej. Klient nie musi w takich przypadkach wychodzić z domu, lecz może dokonać zakupów siedząc w fotelu. Wiąże się to z paroma ograniczeniami. Przede wszystkim w przypadku zakupów w sklepie internetowym klient nie może bezpośrednio obejrzeć towaru, dotknąć go. Oprócz tego zakup w sklepie internetowym trwa zazwyczaj od jednego do kilku dni, gdyż towar musi być dostarczony pocztą do adresata, co zajmuje pewną ilość czasu. Mimo to, coraz więcej przedsiębiorców decyduje się na prowadzenie działalności handlowej przy użyciu internetu, gdyż znacznie obniża to koszty prowadzenia sklepu. Nie ma konieczności zatrudniania dużej liczby pracowników oraz wynajmowania powierzchni handlowych, mniejsze są także rachunki.

Both comments and pings are currently closed.

Comments are closed.