Jak przebiega rekrutacja pracowników?

Jak przebiega rekrutacja pracowników?

Rekrutacja pracowników to etap wstępny, który pozwala wszystkim chętnym na dane stanowisko zgłosić swoją kandydaturę. Oczywiście, zazwyczaj chętnych jest bardzo dużo, co tym samym oznacza, że również bardzo dużo chętnych odpadnie jeszcze przed rozmową kwalifikacyjną. Jednak Ci, którzy zostaną na nią zaproszeni muszą przygotować się do rozmowy kwalifikacyjnej. Rozmowa kwalifikacyjna przebiega inaczej w każdej firmie i każda firma jest inaczej nastawiona do pracowników. Tak naprawdę specjaliści od HR nie patrzą jedynie na doświadczenie, jakie posiada pracodawca, ale także na inne czynniki takie jak nasza osobowość czy znajomość języków. Ważne jest także zdjęcie, jakie dołączamy do cv i oczywiście list motywacyjny. Wielu wydaje się, że list motywacyjny to przeżytek i dzisiaj pracodawca nie pyta o to, czy taki list dołączyliśmy do dokumentacji czy nie. Jednak list motywacyjny jest bardzo ważny. Dzięki temu, że do swojego cv dołączamy list, pracodawca wie na wstępie, czego wymagamy od pracy i co możemy zaoferować. Również, dlaczego jest to akurat to miejsce, w którym chcemy pracować. Unikniemy dzięki temu takich pytań na rozmowie kwalifikacyjnej, a zazwyczaj bywają one właśnie tymi, które dyskwalifikują nas, jako przyszłych pracowników, bo są to pytania z serii tych, na które trudno jednoznacznie odpowiedzieć.

Both comments and pings are currently closed.

Comments are closed.