Blog – pomysł na e-biznes

Blog jest to, jak już od lat powszechnie wiadomo, rodzaj internetowego pamiętnika, dziennika. Jednak przez ostatnią dekadę diametralnie zmieniła się jego funkcja. Niegdyś blogi prowadziły przede wszystkim rozdarte procesem adolescencji nastolatki, przelewając na klawiaturę rozterki i frustracje swego pokolenia. Tak było w zamierzchłym dwudziestym wieku. Obecnie blog jest postrzegany jako znak firmowy, forma autopromocji, wizytówka – ale już nie prywatnie, teraz blog prowadzi marka, nie osoba. A nawet jeśli osoba, to też nie po to by uzewnętrzniać swoje osobiste smuteczki, ale by kreować świadomie swój publiczny wizerunek. Współcześnie firmy prowadzą blogi na swoich stronach internetowych i nie ma to nic wspólnego z bezinteresowną towarzyską chęcią podzielenia się swoimi refleksjami. Blog może być również miejscem, gdzie zaczniemy stawiać pierwsze kroki w e-biznesie i zaczniemy zarabiać pieniądze. Można to robić na przykład poprzez udostępnianie czytelnikom ciekawych treści, programy afiliacyjne lub też umieszczając w treściach linki do polecanych stron. Możliwości zarabiania na blogu są rozmaite, jednak osoby doświadczone w tym temacie twierdzą, że najskuteczniejsze jest zamieszczanie reklam AdSense od Google. Aby z nich korzystać trzeba przede wszystkim zarejestrować się na google.com/adsense.

Both comments and pings are currently closed.

Comments are closed.