Biznes a strategia gospodarcza

Posiadanie samego planu biznesowego nie wystarcza do odniesienia sukcesu na rynku przedsiębiorców. Choć taki plan jest istotny, to nie zawsze zawarte są w nim wszystkie istotne szczegóły. Oprócz tego plan zawiera na ogół mniej lub bardziej szczegółowy zarys wszelkich podejmowanych decyzji, nie uwzględnia on jednak zmian, jakie zachodzą na rynkach. Dlatego przedsiębiorcy oprócz planu biznesowego muszą posiadać swoją strategię działania, które pozwala im podejmować decyzje, czasami odmienne od tych przyjętych w planie. Przede wszystkim przedsiębiorcy muszą mieć wyobraźnię i potrafić przewidywać swoje działania oraz ich konsekwencje – w biznesie potrzebna jest żyłka szachisty, który zanim wykona ruch, przemyśli go kilkukrotnie. Strategia działania na rynku może mieć wiele rodzajów, które zależne są on osób prowadzących dany biznes. Jedne strategie zakładają agresywne inwestowanie i agresywną politykę wobec swoich konkurentów. Inne strategie mówią o potrzebie rozważnego i ostrożnego inwestowania oraz powolnego rozwoju. Są także strategie mieszane, które łączą inwestowanie agresywne w miarę potrzeb, z ostrożnym i zimnym wyrachowaniem. Te ostatnie wydają się najbardziej uniwersalne, jednak wszystko zależy od samego rynku i kapitału posiadanego przez osobę prowadzącą daną działalność gospodarczą.

Both comments and pings are currently closed.

Comments are closed.